Ce este un
Chief Marketing Officer?

Rolul unui Chief Marketing Officer într-o companie

Responsabilitățile esențiale ale unui CMO sunt strategia de marketing, coordonarea eforturilor de marketing, urmărirea în permanență a modului în care activitățile de marketing se reflectă în vânzări, și nu în ultimul rând un chief marketing officer are rolul de a se asigura de consistența comunicării de brand și de comunicarea corectă a viziunii companiei în piață.

De ce este vital să ai un CMO în echipă?

Un CMO te poate ajuta să navighezi cu succes procesul de transformare digitală pentru compania ta, oricare ar fi pasul la care te afli în acest proces. De asemenea el te ajută cu strategia de integrare a noilor tehnologii în activitatea de marketing a companiei. El va folosi cele mai relevante date atât din piață cât și din afacere pentru a lua deciziile potrivite în ceea ce privește marketingul.

Cum ajută un CMO la creșterea veniturilor?

Un CMO analizează constant ce funcționează cel mai bine pe diferite canale de marketing, astfel încât să poată aloca eforturile în funcție de numărul și tipul de conversii. El optimizează mixul de marketing (Produs, Plasare, Preț, Promovare) în funcție de strategia comercială a companiei. Nu în ultimul rând, un CMO se asigură de crearea și buna funcționare de unui pipeline constant de noi clienți.

CMO-ul ideal: ce calități ar trebui să aibă?

Viziunea strategică, abilitatea de analiză la nivel micro- și macro-economic, adaptarea la schimbările tehnologice și din piață, și capacitatea de a comunica eficient sunt doar câteva din calitățile pe care un antreprenor ar trebui să le caute la un Chief Marketing Officer. Fără aceste abilități, un CMO nu poate ajuta în mod eficient compania să-și atingă potențialul comercial în piață.

Provocările unui CMO și cum le depășește

Provocările de care se poate lovi un Chief Marketing Officer țin de gestionarea resurselor de marketing, alinierea așteptărilor antreprenorului cu ceea ce există în piață, și nu în ultimul rând păstrarea competitivității businessului într-o piață tot mai dificilă. Astfel de provocări se pot depăși printr-o înțelegere profundă a business-ului, a pieței și a oamenilor.

Cum te ajută un Chief Marketing Officer extern?

Dacă nu ai un CMO full-time în echipă, există posibilitatea să apelezi la servicii externe. Chief Marketing Officer-as-a-Service, sau Fractional CMO, este un concept prin care o companie contractează serviciile unui CMO pentru câteva ore pe săptămână, cu scopul de a acoperi nevoile de marketing la nivel strategic și de management de proiect, fără bătaia de cap pe care o presupune găsirea și angajarea unei persoane dedicate, full-time.

Ai nevoie de un CMO extern?