Ce este un
Fractional CMO?
Ce este un Fractional CMO și de ce este important pentru afacerea ta?
Un Fractional CMO (sau CMO as a Service) este un Chief Marketing Officer care lucrează part-time, pe bază de contract de colaborare, spre deosebire de o persoană angajată full-time pe acest rol. El ofertă expertiză de marketing strategic pentru companie, fără a aduce cu sine costurile pe care le presupune angajarea cuiva. Conceptul este ideal pentru antreprenorii și afacerile care au nevoie de expertiza unui CMO, dar nu își doresc să angajeze pe cineva full-time pe acest rol. În ceea ce privește atribuțiile, un Fractional CMO are rolul de a dezvolta strategia de marketing, de a asista la implementarea campaniilor, și de a se asigura de alinierea obiectivelor de marketing de cele ale afacerii.
Avantajele de a lucra cu un Fractional CMO în loc de CMO angajat
Primul avantaj este reducerea costurilor - un Senior în acest domeniu poate fi greu de găsit și scump de ținut ca angajat full-time. În plus, un Fractional CMO poate veni cu expertiză din mai multe domenii, fiind expus la mai multe proiecte în paralel. Și nu în ultimul rând, un Fractional CMO oferă flexibilitate în ceea ce privește nivelul de implicare într-un business în funcție de etapa de dezvoltare - lansări de produse, procese de rebranding sau consiliere pe termen lung.
Când ai nevoie de un Fractional CMO?
Un Fractional CMO te poate ajuta în orice etapă de dezvoltare a afacerii tale, de la schițarea conceptului unui business, până la lansări de produse, rebranding sau chiar pregătirea unei afaceri pentru vânzare. Dar semnalele care arată cel mai clar nevoia unui Fractional CMO sunt scăderea vânzărilor, creșterea costurilor de achiziție de noi clienți, sau pur și simplu lipsa de direcție pentru eforturile de marketing ale afacerii.
Cum să alegi un Fractional CMO potrivit?
Experiența în industria ta este cel mai relevant indicator al unui Fractional CMO potrivit. Dar sunt la fel de importante și abilitățile de gândire strategică, adaptabilitatea și managementul de resurse.
Fractional CMO vs. alte colaborări de marketing
Față de o agenție de marketing, un Fractional CMO lucrează mult mai îndeaproape la strategia de marketing, fiind mai degrabă un membru în echipa ta decât un furnizor de servicii specifice (PPC, SEO etc.).
Față de un consultant de marketing, rolul unui Fractional CMO cuprinde și responsabilități de coordonare a implementării strategiei de marketing.
Un Fractional CMO poate fi privit cel mai bine ca un partener în business, contribuind activ și pe termen lung la dezvoltarea afacerii tale.