Ce este un
Director de Marketing?

Ce face un Director de Marketing și cum contribuie la succesul companiei?

Directorul de marketing este responsabil de planificarea, coordonarea și implementarea tuturor activităților de marketing din afacerea ta. Se poate folosi de resurse interne sau externe pentru gestionarea campaniilor sau crearea diferitelor tipuri de conținut. El se asigură că strategia de marketing se aliniază cu obiectivele comerciale ale companiei. Tot Directorul de Marketing are și rolul de a coordona echipa internă de marketing, dacă aceasta există.

Care este diferența dintre un Director de Marketing și un CMO?

Denumirile de Director de Marketing și de Chief Marketing Officer sunt folosite interschimbabil în industrie, aceste roluri fiind foarte similare. În funcție de companie, antreprenorul poate opta pentru o denumire sau alta, dar în fond atribuțiile sunt aceleași.

Competențe cheie pentru un Director de Marketing performant

Abilitățile unui Director de Marketing țin de expertiză în industria companiei, planificarea campaniilor, gestionarea resurselor de marketing, abilitatea de a analiza și compara indicatori de performanță din diferite rapoarte, și nu în ultimul rând leadership-ul necesar pentru coordonarea echipei de marketing.

Poate fi Director de Marketing cineva extern?

Chiar dacă rolul de Director de Marketing este de preferat să fie unul intern, există posibilitatea externalizării dacă antreprenorul decide că nu are nevoie de cineva full-time, sau dacă există constrângeri de buget în acest sens. În industrie ideea de a externaliza acest rol poartă mai degrabă denumirea de Fractional CMO.

Ai nevoie de un Director de Marketing extern?